Tips: Bra fotoappar

Tänkte komma med lite tips till er med Iphone eller android.
Det finns en hel del massa appar jag använder mig av. Bland annat några fotoappar.
Så för er foto intresserade eller för er som vill kunna experimentera med era Iphone bilder KOLLA HIT!

Instagram, Free

Instagram är en av mina favorit appar (Fannyadelina heter jag ifall ni vill följa mig).
Det finns 16 olika filter man lägga på bilden, allt från svartvitt till solblekta filter.
En stor fördel är att man kan dela med sig bilderna med andra användare och ta del av deras bilder.
Man skapar liksom sitt eget fotoalbum.

 



Camera+, 0,79€

Denna app har många filter. Man kan även fixa ljuset, beskära dem, , sätta till ramar, rotera på bilderna och man kan i princip få in vilken känsla som helst i bilden.
Finns även bildstabilisator, timer och serietagningsfunktioner.

 



MagicHour, 1,49€

Har jag inte hunnit prova så mycket på, men vad jag har hört lär den vara en riktig grym app.
Ett klick på skärmen ställer fokuspunkten och två klick anger område där kameran ska mäta ljuset.
Mycket enkelt och snabbt.

 



ProCamera, 0,79€

I denna app i så som många andra foto appar så finns även olika filter. Du kan redigera dina bilder med hjälp av olika filter.

 



Vintage Cam 0,79

Denna app är rolig. Du tar en bild och skapar den med hjälp av filter till en vintage bild. Bilderna blir väldigt häftiga.

 



Dynamic Light, 0,79€

Denna app är min senaste köpta. Och jag älskar den. Den är lite speciell på sitt sätt att den gör bilderna dramatiska. Precis som jag älskar dem! Speciellt landskapsbilder! Nedanför ser ni ett litet tips som jag redigerade ihop på ca. 2 sekunder men ville bara visa hur det ungefär kan se ut.

 






Kommentarer
Adine

Tack För tipsen! :)

2012-01-16 @ 22:49:45
Jennifer

Håller med Adine, jätte bra tips! :)

2012-01-17 @ 07:13:37
URL: http://bloggen.fi/jsmovieblog


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0