Utrustning

Canon eos 5d Mark II
Är en av Canons avancerade kameror och även en fullformatkamera.
Inköpt Vintern 2011.

 

Canon eos 450D
En av Canons nybörjar kameror.
Används nu som reserv kamera. Inköpt sommaren 2008.

 

Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS (Kit-objektiv)
Kit-objektivet som medföljer Canon eos 450D. Används nästan aldrig.
Passar ej till min Canon eos 5d Mark II

 

Canon EF 50/1,8 USM macro
Ett fast objektiv (går ej att zooma med) som jag använder framför allt till macro fotografering,
men även på långa avstånd och porträtt bilder.

 

Canon EF 70-300/1:4-5,6 USM
Ett zoom objektiv som jag mest använder till sportfotografering.

 

Canon EF-S 60/2,8 USM
Ett macro objektiv som passar bäst till macro- och porträtt fotografering.
Passar ej till min Canon eos 5d Mark II

 

Batterigrepp
Canon BG-E6
Rymmer mer batterier, för längre batteritid, har även ett bättre och stabilare grepp.

 

Extern blixt
Canon Speedlite 430EX II
En riktigt bra blixt, när man bl.a vill ställa ljuset själv.
Blir även väldigt fina färger.

 

Fjärrutlösare
Hähnel Fjärrkontoll Combi TF / Canon
Använder jag när jag ska ta självporträtt eller vid fotografering av fyrverkerier.

 

Reflexskärm
Silver, Vit, Guld, Blå och svart Ø 110cm.
Bästa hjälpmedlet under en fotografering eftersom den reflekterar ljus.

 

Stativ
WT 3730
Ett tre bens stativ som jag använder för att få stadiga bilder.

 

Kameraväska
Lowepro nova 190 AW
En stor och rymlig axelväska.

 

Fancier backpack
En ryggsäck som jag använder mest när jag är ute och går
och behöver mycket objektiv och saker med mig rymmer mer än axelväskan.

 

Minneskort

 

1x2GB , 2x4GB , 1x8GB 2x16GB


Kommentarer
hedvigjonsson - fotografi

härlig blogg ! kram

2012-05-10 @ 18:25:02
URL: http://heedvigjonsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0