Testfoto

 
Såhär går det till när Simon ska fota mig. 

Jag frågar Simon om han har lust att fota mig, och oftast förväntar jag mig ett ja. 
Sen beordrar jag honom att ställa sig på samma plats som jag ska stå på när han fotar mig.  Jag tar några testbilder på honom (bilden ovanför) och så ser jag till så att exponeringen blir rätt och sen tar han kameran. 
 
Sen förklarar jag exakt hur jag vill att bilden ska vara och hoppas på att han ser samma bild som mig framför sig. (antar att han förstår exakt) 
 
Sen tar Simon två, tre bilder och så tror han att vi är klara fast jag kanske inte ens var beredd. 
Sen gormar jag "men ta mera, jag kanske blunda" eller "men nu var ja inte meee! ta på nytt!" Han tar ett antal bilder till och jag blir lite småsur för att det inte blir som jag tänkt mig. Sen knäpper han några till och efter 11 bilder tycker Simon att det räcker när jag säger "men tänk om någon e suddig" gormar jag vidare.
 
Sen efter att han tagit 2-3 bilder till får det vara bra, och jag är lite småsur för att det inte blev som jag tänkt mig och jag vågar inte fråga Simon ifall han skulle kunna ta 2-3 bilder till ifall om han ångrar att han blivit min personliga fotograf.
 
näää, det är inte lätt för han inte ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0